Article illustration
Новини

Орієнтири для розробки довгострокових бізнес-стратегій

МЕБЛЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ, журнал 8 readers Add to bookmark0 Remove from bookmark0

Зростання споживчих витрат, особливо в розвинених країнах, значно сповільнилося. Покупці сьогодні активно переосмислюють свої життєві цінності. Глибоке розуміння їхніх поглядів, установок і мотивів стає для бізнесу найважливішою конкурентною перевагою. Щоб зберігати стійкість і чіткі орієнтири в боротьбі за споживача, експерти радять виробникам сфокусуватися на глобальних макротенденцій. Іншими словами - вибудовувати довгострокові бізнес-стратегії з урахуванням базових мегатрендів.

       Відокремити значущі характеристики в поведінці споживачів від емоційних сплесків - непросте завдання. Цього року компанія «Euromonitor International» провела широке дослідження, опитавши більше 1000 експертів із сфер промисловості й економіки. В результаті були сформульовані вісім тенденцій, які мають і будуть мати серйозний вплив на поведінку споживачів по всьому світі в найближчі півтора десятиліття.

       «Аналіз основних тенденцій у світовому споживанні через призму власного досвіду дозволить вибудувати проактивну, а не реактивну бізнес-стратегію: дасть компанії не тільки розуміння того, де вона знаходиться сьогодні, а й план - куди рухатися далі», - впевнені в компанії «Euromonitor International».

 

        Широкий погляд на процеси й фактори, що визначають сьогодні поведінку споживачів, дозволяє дивитися за межі окремо взятої товарної категорії й працювати на випередження - як споживчих очікувань, так і своїх конкурентів.

      Щоб витягти максимум користі з визначених макротенденцій (найбільш суттєвіші з них будуть опубліковані в наступній подачі) й перейти від стратегії до тактики, експерти рекомендують:

  • скласти шорт-лист, аби зрозуміти, які з описаних макротенденцій матимуть найбільш глибокий вплив на цільову аудиторію конкретного товару або послуги;
  • визначити, яка специфіка реалізації цих тенденцій в конкретній галузі та якими додатковими суб-трендами вони підкріплені;
  • проаналізувати недавні запуски нових продуктів і послуг у власній компанії в світлі макротенденцій споживчої поведінки;
  • вивчити успішні кейси з інших галузей, почерпнути в них натхнення і свіжі ідеї;
  • придумати й розрахувати кількісні показники впливу (сьогодні і в майбутньому) конкретних тенденцій на споживання конкретних товарів і послуг, ранжувати досліджувані тенденції у відповідності до цих показників - вибрати ті, які здатні найбільшою мірою стимулювати зростання прибутку;
  • використовувати кількісну оцінку як фільтр; прийняти виявлені критерії за основні - оцінювати за ними перспективи будь-яких нових товарів, проектів та ідей в компанії: якщо задумане не відповідає хоча б одному з ключових критеріїв, за реалізацію братися не варто;
  • переглянути свій асортиментний портфель із точки зору макротенденцій споживчої поведінки, виявити прогалини й намітити точки зростання, шляхи підвищення доданої вартості;
  • поширити це бачення за межами «керуючої верхівки» підприємства, щоб всі співробітники мали можливість вносити посильний вклад в реалізацію стратегії на практиці;
  • виконувати цю роботу щороку: критерії відповідності макротенденціям не повинні змінюватися занадто часто, однак їх потрібно піддавати регулярній перевірці.